Podręcznik opisu technicznego Emerson Fisher Ys to kompleksowe narzędzie wspomagające projektowanie i wdrażanie systemów sterowania przemysłowego. Wykorzystuje on najnowsze technologie i techniki, aby zapewnić wyjątkową jakość, niezawodność oraz niski poziom złożoności. Podręcznik oferuje szczegółowe informacje na temat projektowania systemów sterowania, wykorzystywania w nich wyjątkowych funkcji i ich konfigurowania. Zawiera on również szczegółowe informacje na temat instalacji, uruchamiania i nadzoru systemów, a także wskazówki dotyczące bezpieczeństwa. Podręcznik opisu technicznego Emerson Fisher Ys jest pomocny dla wszystkich projektantów, wdrażaczy i użytkowników systemów sterowania przemysłowego.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik opisu technicznego Emerson Fisher Ys
- Przejdź do menu głównego Przejdź do treści
Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodach branży budowlanej zawiera niezbędną w tej branży wiedzę dotyczącą rysunku technicznego.
Podręcznik omawia między innymi podstawowe wiadomości na temat rodzajów rysunków budowlanych i norm w nich stosowanych oraz zasad wymiarowania i opisywania rysunków. Na szczególną uwagę zasługują działy dotyczące czytania projektów budowlanych oraz zastosowania programów komputerowych w projektowaniu budowlanym. Wiedzę teoretyczną autor poparł licznymi przykładami i ćwiczeniami, które wskazują uczniowi sposoby praktycznego zastosowania teorii.
Dla nauczycieli dostępne są bezpłatne materiały metodyczne – do pobrania w Klubie Nauczyciela.
Format:B5+Rok wydania:2019Oprawa:MiękkaLiczba stron:272Typ publikacji:podręcznikNośnik:książkaNr wydania:VIIWydawnictwo:WSiPSymbol:161106EAN-13:978830213623855ISBN:9788302136238
Paczka
- Waga0. 432 kg
Dodano do koszyka
Ilość: szt.
Cena: zł Wartość koszyka: 25, 00 zł Brak w magazynie podręczniki dla szkół średnich Jenike Maciej Bardzo dobry polski 83-02-04957-3 1993 Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Twarda ILUSTRACJA: Perły_grafik Contentplus. z o. o., licencja: CC BY-NC-SA 4. 0 Umiejętność precyzyjnego lub ciekawego opisywania rzeczy jest nam potrzebna w rozmaitych sytuacjach. Na co dzień opisujemy przedmioty głównie wtedy, gdy je gubimy lub gdy chcemy się ich pozbyć. Opisywanie przedmiotów jest zatem związane z ich wartością. Kiedy przedmiot wartość traci - chcemy go oddać lub sprzedać, a nasz opis jest jak ostatni czuły list na pożegnanie. Kiedy gubimy coś dla nas cennego, z opisu wylewa się żal i wspomnienia najlepszych chwil. Opisy tworzą też pisarze i poeci. Są wtedy kunsztowne i bardzo rozbudowane. Artysta opisywać może wszystko: jakąś kamienicę, tarczę wojownika czy białe nenufary. ILUSTRACJA: Pióro Małgorzata Skibińska, Contentplus. 0 Opis to forma wypowiedzi, której tematem jest postać, przedmiot, zwierzę, zjawisko, sytuacja, krajobraz, pogoda lub dzieło sztuki. Typowy opis przedmiotu powinien zawierać m. in. informacje o jego kształcie, rozmiarze, kolorze, materiale, z którego został wykonany, przeznaczeniu, właściwościach, zaletach, wadach, znakach szczególnych oraz opowiedzianą historię. W opisach możemy uwzględniać zarówno informacje ogólne, jak i szczegółowe. Czasami ujawniamy nasz stosunek pozytywny lub negatywny do opisywanej rzeczy. Przedmioty opisujemy w wielu sytuacjach życiowych i z różnych powodów, na przykład by podzielić się z kimś swoją wiedzą o jakiejś rzeczy albo kiedy zamieszczamy w mediach (np. w internecie) ogłoszenie o sprzedaży lub zgubieniu czegoś z prośbą o pomoc w odnalezieniu. Pierwszym etapem każdego opisu jest wnikliwa obserwacja przedmiotu, który chcemy opisać, następnie zbieramy o nim informacje, gromadzimy potrzebne słownictwo. Potem staramy się pogrupować tematycznie zebrane wiadomości w oddzielnych akapitach i decydujemy o kolejności ich pojawienia się w opisie. Teraz pora na syntezę, a więc redakcję tekstu, a potem na jego korektę (czyli sprawdzenie) i ewentualne poprawki oraz uzupełnienia. W niekonwencjonalnym opisie możemy posługiwać się formą wierszowaną lub wieloma środkami językowymi, np. słowami wyrażającymi emocje, metaforami, frazeologizmami. Opisy możemy prezentować ustnie, pisemnie lub publikować je w internecie. Ćwiczenie 1 Źródło: Contentplus. o., licencja: CC BY 3. Ćwiczenie 2 Wśród podanych niżej nazw kolorów wskaż te, które zaliczamy do odcieni czerwieni. {hebanowy}, {#bordo}, {szafranowy}, {khaki}, {#purpurowy}, {#szkarłatny}, {turkusowy}, {#wiśniowy}, {lazurowy} Ćwiczenie 3 Źródło: Contentplus. o., licencja: CC BY NC SA 4. Ćwiczenie 4 Nauczyciel przygotowuje 20 kartoników z ilustracjami przedstawiającymi rozmaite przedmioty lub z nazwami przedmiotów (wszystkie mogą należeć do jednej kategorii, np. drzewa, owoce egzotyczne, przedmioty związane z polskimi tradycjami świątecznymi, instrumenty muzyczne). Wybiera jednego ucznia w klasie, który losuje kartonik. Następnie uczeń opisuje przedmiot, który widzi na obrazku (jego wygląd, przeznaczenie), nie używając jego nazwy. Zadaniem pozostałych uczniów jest odgadnięcie nazwy przedmiotu. Ćwiczenie 5 Poniższe ilustracje przedstawiają biżuterię frywolitkowąbiżuterię frywolitkową. Obejrzyj je, a następnie na ich podstawie sformułuj krótki opis tego rodzaju ozdób. Twój tekst powinien przyjąć formę hasła encyklopedycznego. Naszyjnik frywolitkowy Anna Drwiła, licencja: CC BY-SA 3. 0 Naszyjnik frywolitkowy Anna Drwiła, Contentplus. pl Ćwiczenie 6 Przeczytaj poniższe ogłoszenie zamieszczone w internecie i wskaż w nim te wyrazy i wyrażenia, dzięki którym sprzedający wyraził swoją opinię na temat polecanego sprzętu i jednocześnie zareklamował go. ILUSTRACJA: Tekst w ozdobnej ramce2 Contentplus. pl Ćwiczenie 7 Przeczytaj zabawne ogłoszenie zamieszczone w internecie. Wzorując się na nim, zredaguj własne. Możesz wystawić na aukcję dowolny przedmiot. ILUSTRACJA: Tekst w ozdobnej ramce Contentplus. pl Ćwiczenie 8 Opisz wybraną pamiątkę przywiezioną przez ciebie z wakacji lub wycieczki. Użyj jak najwięcej metafor, porównań, epitetów i innych środków stylistycznych, dzięki którym nie tylko opiszesz wygląd i właściwości przedmiotu, ale również ujawnisz swoją opinię na jego temat. Dziewczyna z perłą Jan Vermeer, Dziewczyna z perłą, ok. 1665, Dziewczyna z perłą, Royal Picture Gallery Mauritshuis, Holandia, domena publiczna Dziewczyna czytająca list przy otwartym oknie Jan Vermeer, Dziewczyna czytająca list przy otwartym oknie, ok. 1657, olej na płótnie, Gemäldegalerie Alte Meister – Staatliche Kunstsammlungen, Drezno, domena publiczna Ćwiczenie 9 Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep z biżuterią. Zareklamuj jeden z typów sprzedawanych w nim towarów, np. bransolety, broszki, klipsy, kolczyki, kolie, korale, medaliony, naszyjniki. Posłuż się formą krótkiej rymowanki, jak w poniższym przykładzie. Na każdą okazję znajdziesz tu korale: Ćwiczenie 10 Jeszcze raz obejrzyj zamieszczone w poprzedniej lekcji fotografie obrazów Jana Vermeera. Wybierz dowolny szczegół z jednego z nich, a następnie przygotuj notatkę w formie mapy myśli, gdzie zgromadzisz informacje o wyglądzie tego przedmiotu potrzebne do zredagowania jego opisu. Ćwiczenie 11 Przygotuj trzy różne wersje opisu jednego z zegarków prezentowanych na poniższych ilustracjach: Zegarek Hamilton Hamiltonwatches, 1957, fotografia barwna, licencja: CC BY-SA 3. pl/portal/f/res-minimized/RuwBeM4FxZWdS/2/1dPD0NMmtSslANOdFdWCprPKcZHzLqLw. jpg">RuwBeM4FxZWdS Zegar przedstawiający Marsa i Wenus Pierre-Philippe Thomire, ok. 1810, Luwr, domena publiczna Bürkliplatz, Zürich Roland zh, fotografia barwna, licencja: CC BY-SA 3. pl/portal/f/res-minimized/RkxZlAxCRoY2i/2/2aJuQY7HYLPfHb5GMxFaaebh5gu22LnZ. jpg">RkxZlAxCRoY2i Wczesny zegarek naręczny Waltham, noszony przez żołnierzy podczas I wojny światowej Museumsfoto, fotografia barwna, licencja: CC BY-SA 3. 0 Źródło: Contentplus. Opis
Informacje dodatkowe
Autor Stan Techniczny Jezyk 2 Jezyk 1 Seria Wyd Seria Wyd ID ISSN ISBN Całości ISBN Nr Wyd Rok Wyd Miejsce Wyd Wydawca Oprawa Obecna Autor 2 Oprawa Oryginalna Słowa kluczowe ID Ilustratora Ilustrator Tytuł oryginału Tlumacz Autor 4 Autor 3 Jezyk 3 Podobne produkty
Do pracy, po domu i na huczne bale.
a) opis rzeczowy, precyzyjny, niezdradzający twojego stosunku do przedmiotu, objętością przypominający wpis na Twitterze (nie więcej niż 160 znaków);
b) opis naukowy (specjalistyczny), przypominający hasło encyklopedyczne;
c) opis literacki, w którym posłużysz się środkami stylistycznymi i ujawnisz swoją ocenę opisywanego przedmiotu. pl/portal/f/res-minimized/R1TMqLV2Dr3Pk/2/10Ii9ALMliaLRHwvuXJxeTg8WyqpSAKF. jpg">R1TMqLV2Dr3Pk