Opcje montażowe Canon Wx520

Canon Wx520 to zaawansowany, wielofunkcyjny aparat cyfrowy wyposażony w wiele opcji montażowych. Aparat jest wyposażony w 5-krotny zoom optyczny, który pozwala użytkownikowi na uzyskanie wyraźnych i szczegółowych zdjęć. Aparat jest również wyposażony w opcję ręcznego ustawiania ostrości, co pozwala na jeszcze lepszą kontrolę nad uzyskiwanymi efektami. Wx520 jest także wyposażony w tryb szybkiego ostrzenia, który pozwala użytkownikom na szybkie i precyzyjnie ostrzyć obraz, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Dzięki szerokiej gamie opcji montażowych, Canon Wx520 to doskonały wybór dla osób, które szukają zaawansowanego aparatu cyfrowego z wieloma opcjami.

Ostatnia aktualizacja: Opcje montażowe Canon Wx520

Please add exception to AdBlock for elektroda. pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Thank you very much for proposing a new subject! After verifying you will receive points!

_michu_ 04 Mar 2021 15:51 606

  • #1Level 5  

    #1

    Posiadam urządzenie wielofunkcyjne Canon MG5700 i mam taki problem, że podczas kopiowania drukarka drukuje w kolorze niebieskim pomimo że wybrałem opcje czarno białą. Ostatnio wymieniałem kartridż z czarnym tuszem (w pozostałych poziom tuszu jest jeszcze są w normie) ale dalej nie drukuje w kolorze czarno białym pomimo, że w komputerze pokazuje szacunkowy poziom tego tuszu jako pełny i dodatkowo wykonałem za pomocą komputera czyszczenie i wyrównywanie głowic drukujących. Dodam że kartridż przed zamontowaniem leżał w domu zapakowany w oryginalnym opakowaniu z 6 miesięcy o ile ma to jakieś znaczenie czy przyczyna jest inna i jak ten problem rozwiązać?

  • #2User removed accountLevel 1  #2

    Drukarka może drukować na czarno używając kartridża z kolorowym tuszem. Mieszane są podstawowe kolory, tak aby uzyskać kolor zbliżony do czarnego. Uzyskany w ten sposób czarny kolor ma mniejszą czerń niż z kartridża z czarnym tuszem. Jeśli jakichś podstawowych kolorów - tuszy brakuje (skończyły się) w kartridżu z kolorowym tuszem to może być efekt, że nie uzyskasz czerni tylko odcień jakiegoś koloru, np. niebieskiego jak w tym przypadku.

  • #3SilverGTALevel 22  #3

    Kartridż to głowica drukującą z tuszem, tutaj jest sam wkład zaś głowica jest częścią drukarki - proszę nie mieszać pojęć.
    Czy test dysz wychodzi poprawy, jest czarna kratką?
    W tej drukarce poziom tuszu najlepiej sprawdzić wyjmując wkład - chip przekłamuje i pokazuje zawyzona wartości.

  • #4#4

    @SilverGTA W teście kolory niebieskie wyszły poprawnie (C i C) i szary (BK) a M, M, Y wydrukowało z przerwami a PGBK to w gole nie wydrukowało na kartce.
    Wiec chyba wynika z tego że akurat pojemnik z czarnym tuszem (BK) który wymieniałem jest dobry, to dlaczego drukuje na niebiesko?

  • #5#5

    _michu_ wrote:

    to dlaczego drukuje na niebiesko?

    To co pisałem wcześniej. Czarny kolory w niektórych przypadkach nie jest drukowany czarnym atramentem, tylko drukowany mieszanką atramentów kolorowych dających kolor zbliżony do czerni. Gdy brakuje jednego z kolorowych atramentów to ich składowa mieszanka nie daje czarnego koloru.

  • #6#6

    @Niko72 tak jak pisałem wcześniej zamontowałem pojemnik z czarnym tuszem (BK) i zrobiłem test dysz który akurat pokazał że z tym czarnym tuszem jest wszystko dobrze więc drukarka powinna używać właśnie tylko tego czarnego tuszu po wybraniu opcji kopiowania na czarno biało, a drukuje dalej na niebiesko więc jak to możliwe?
    Czy ktoś pomoże rozwiązać ten problem?

  • #7icosieLevel 34  #7

    Jeżeli dzieje się to tylko z jednego komputera:

    Usuń wszystkie sterowniki do drukarki, uprzednio ją odłączając od komputera i sieci.
    Wyłącz drukarkę.
    Zresetuj komputer.
    Ściągnij najnowsze sterowniki do Twojego modelu drukarki.
    Zainstaluj, włącz/podłącz drukarkę jak instalator poprosi o to.
    Po ponownym uruchomieniu komputera powinno być w porządku.Canon, tak jak i Epson potrafi w swoich plikach konfiguracyjnych zafiksować się, że ma czarny drukować z kolorów. A jako że:

    _michu_ wrote:

    M, M, Y wydrukowało z przerwami

    to w większości będzie przebijał się niebieski.Jeżeli z większej ilości komputerów/telefonów nie drukuje poprawnie to przydałby się reset drukarki do ustawień domyślnych i pełna nowa konfiguracja oraz aktualizacja sterowników na wszystkich komputerach z których drukujesz.Czy ksero cz/b też wychodzi niebieskie?

  • #8#8

    icosie wrote:

    Czy ksero cz/b też wychodzi niebieskie?

    Właśnie od początku pisze że te problem występuje podczas kopiowania.

  • #9#9

    To zacznij od przywrócenia drukarki do ustawień fabrycznych i jeżeli jest dostępne to zaktualizuj oprogramowanie na niej.

  • #10#10

    Tak jak pisałem w poście #2 i #5 drukarka ta (i nie tylko ta i tego producenta) w przypadku kopiowania nie korzysta z czarnego tuszu, tylko tworzy kolor czarny odpowiednio mieszając tusze kolorowe. Prawdopodobnie robi to nawet jeśli kopiujesz kartkę tekstu wydrukowanego na czarno. Ustawienie to zaszyte jest w oprogramowaniu (firmware) drukarki i prawdopodobnie nie da się tego zmienić. Szczególnie w przypadku kopiowania bez udziału komputera. W przypadku drukowania pliku z komputera być może da się to zmienić w oprogramowaniu - sterownikach drukarki. Dlatego masz kolor zbliżony do niebieskiego zamiast czarnego. Jeśli będzie inne zużycie kolorowych tuszy to zamiast koloru niebieskiego możesz mieć wydruk, np. w odcieniach różu. Jeśli np. w programie graficznym zmodyfikujesz zdjęcie na czarno - białe i wydrukujesz je to prawdopodobnie również i ono zostanie wydrukowane kolorowym tuszem w odcieniach szarości. Po prostu producent drukarki dba o swoje interesy, aby droższy kolorowy tusz szybko się zużywał.

  • #11#11

    Pytanie zasadnicze - tusze oryginalne czy tanie zamienniki?

Aby wyświetlić okno dialogowe Ustawienia (Automatyczne skanowanie) (Settings (Auto Scan)), kliknij na karcie (Skanowanie z komputera) przycisk Automatyczne skanowanie (Auto Scan).

W oknie dialogowym Ustawienia (Automatyczne skanowanie) (Settings (Auto Scan)) można wprowadzać zaawansowane ustawienia skanowania w celu skanowania z automatycznym wykrywaniem rodzaju przedmiotu.

(1) Obszar Opcje skanowania

(2) Obszar Zapisz ustawienia

(3) Obszar Ustawienia aplikacji

Ważne

  • Jeśli okno dialogowe Ustawienia zostanie wyświetlone z poziomu programu My Image Garden, nie pojawią się elementy ustawień dla opcji Ustawienia aplikacji (Application Settings).

Obsługiwane przedmioty

Fotografie, pocztówki, wizytówki, czasopisma, gazety, dokumenty tekstowe oraz dyski BD, DVD i CD.

Aby skanować poniższe rodzaje przedmiotów, określ rodzaj i rozmiar przedmiotu w oknie dialogowym Ustawienia (Skanowanie fotografii) (Settings (Photo Scan)), Ustawienia (Skanowania dokumentu) (Settings (Document Scan)) lub Ustawienia (Skanowanie niestandardowe) (Settings (Custom Scan)), a następnie na ekranie głównym programu IJ Scan Utility kliknij przycisk Fotografia (Photo), Dokument (Document) lub Niestandard. (Custom) Użycie opcji Automat. (Auto) spowoduje nieprawidłowe skanowanie.

Fotografie formatu A4

Dokumenty tekstowe mniejsze niż 2L (127 mm x 178 mm) (5 cali x 7 cali), na przykład strony książek w oprawie broszurowej z odciętym grzbietem

Nadruki na cienkim, białym papierze

Długie, wąskie przedmioty, np. zdjęcia panoramiczne

Odblaskowe etykiety dysków mogą nie zostać zeskanowane zgodnie z oczekiwaniami.

Przedmioty do zeskanowania należy umieścić prawidłowo na płycie szklanej. W przeciwnym razie przedmioty mogą zostać zeskanowane nieprawidłowo.

Szczegółowe informacje na temat umieszczania przedmiotów można znaleźć w części „Umieszczanie przedmiotów (w przypadku skanowania z komputera)”.

W przypadku skanowania dwóch lub więcej dokumentów za pośrednictwem podajnika ADF (Automatycznego podajnika dokumentów) należy umieszczać w nim dokumenty tego samego rozmiaru.

Uwaga

Aby zredukować efekt mory na zeskanowanych obrazach, wybierz w oknie dialogowym Ustawienia (Skanowania dokumentu) (Settings (Document Scan)) lub Ustawienia (Skanowanie niestandardowe) (Settings (Custom Scan)) dla opcji Wybierz źródło (Select Source) ustawienie Czasopismo (Magazine), a następnie na ekranie głównym programu IJ Scan Utility kliknij przycisk Dokument (Document) lub Niestandard. (Custom)

(1) Obszar Opcje skanowania

Zastosuj rekomendowaną korektę obrazu (Apply recommended image correction)

Powoduje automatyczne wprowadzanie odpowiednich korekt w zależności od rodzaju przedmiotu.

W wyniku korekt odcień koloru może się zmienić w stosunku do odcienia na obrazie źródłowym. W takim przypadku należy usunąć zaznaczenie tego pola wyboru i wykonać skanowanie.

Włączenie tej funkcji powoduje wydłużenie czasu skanowania.

(2) Obszar Zapisz ustawienia

Nazwa pliku (File Name)

Wprowadź nazwę pliku, w którym ma zostać zapisany obraz. Przy zapisywaniu pliku do jego podanej nazwy dodawany jest przyrostek w postaci daty i 4 cyfr o formacie „_20XX0101_0001”.

Format danych (Data Format)

Wybrano ustawienie Automatycznie (Auto). Przy zapisywaniu stosowane są automatycznie poniższe formaty danych w zależności od rodzaju przedmiotu.

- Fotografie, pocztówki, płyty BD/DVD/CD i wizytówki: JPEG

- Czasopisma, gazety i dokumenty tekstowe: PDF

Format zapisu może się zmieniać w zależności od sposobu umieszczenia przedmiotu.

Format danych można zmienić za pomocą opcji Ustawienia... (Settings... ).

Ustawienia (Settings... )

Kliknięcie powoduje wyświetlenie okna dialogowego Ustawienia formatu danych (Data Format Settings), w którym można określić jakość zapisywanych obrazów, wyszukiwanie plików PDF według słów kluczowych i ich typ kompresji oraz format danych, w jakim mają być zapisywane obrazy zeskanowane z użyciem trybu Automatyczne skanowanie. 1/PL/SU/screens/i_red_arrow. gif" alt=""/>Okno dialogowe Ustawienia formatu danych

Zapisz w (Save in)

Powoduje wyświetlenie folderu, w którym zapisywane są zeskanowane obrazy. W celu zmiany folderu wskaż folder docelowy w oknie dialogowym wyświetlanym po wybraniu w menu rozwijanym polecenia Dodaj... (Add...

Domyślny folder zapisu to Dokumenty (Documents).

Jeśli okno dialogowe Ustawienia zostanie wyświetlone z poziomu programu My Image Garden, opcja ta nie pojawia się.

(3) Obszar Ustawienia aplikacji

Otwórz za pomocą aplikacji (Open with an application)

Zaznacz to pole wyboru, jeśli chcesz uwydatnić lub poprawić zeskanowane obrazy.

Aplikację można wskazać w menu rozwijanym.

Wyślij do aplikacji (Send to an application)

Zaznacz to pole wyboru, jeśli chcesz używać zeskanowanych obrazów w obecnej postaci w aplikacji, która służy do przeglądania i porządkowania obrazów.

Wyślij do folderu (Send to a folder)

Zaznacz to pole wyboru, jeśli zeskanowane obrazy chcesz również zapisywać w folderze innym niż wskazany w obszarze Zapisz w (Save in).

Folder można wskazać w menu rozwijanym.

Dołącz do wiadomości e-mail (Attach to e-mail)

Zaznacz to pole wyboru, jeśli chcesz wysyłać wiadomości e-mail z zeskanowanymi obrazami w postaci załączników.

Klienta poczty e-mail, którego chcesz uruchamiać, można wskazać w menu rozwijanym.

Nie uruchamiaj żadnej aplikacji (Do not start any application)

Powoduje zapisywanie obrazów w folderze wskazanym w obszarze Zapisz w (Save in).

Wskaż aplikację lub folder w oknie dialogowym wyświetlanym po wybraniu w menu rozwijanym polecenia Dodaj...

Instrukcje (Instructions)

Otwiera niniejszy podręcznik.

Domyślne (Defaults)

Umożliwia przywrócenie wartości domyślnych ustawieniom znajdującym się na wyświetlonym ekranie.

Wszystko, co musisz wiedzieć o fotografowaniu ruchu - Canon Poland

FOTOGRAFOWANIE RUCHU

Dowiedz się, jak w pełni wykorzystać technologie wbudowane w aparat Canon, by tworzyć efektowne ujęcia ruchu.

Fotografia umożliwia uchwycenie życia w ruchu na jednym zdjęciu – od dzieci i zwierząt bawiących się w ogrodzie po wodospady w krajobrazach, sporty ekstremalne i wiele innych wydarzeń.

Jako fotograf masz do wyboru dwie główne opcje. Możesz zatrzymać akcję, aby uchwycić ostateczny moment, albo użyć efektu rozmycia ruchu, aby stworzyć wrażenie ruchu i prędkości. Twój aparat Canon jest wyposażony w technologię, którą można wykorzystać w przypadku dowolnej z tych technik. Wyjaśniamy tutaj, co należy zrobić.

Znaczenie czasu naświetlania w przypadku fotografowania ruchu

Czas naświetlania aparatu jest mierzony w sekundach lub, częściej, w ułamkach sekundy. Aby mieć pewność, że ruch obiekt zostanie „zamrożony”, trzeba otworzyć migawkę na bardzo krótki czas. Jeśli chcesz wprowadzić kreatywne rozmycie, wydłuż czas naświetlania. Zrobione aparatemCanon EOS 90D z obiektywemCanon EF 400mm f/2. 8L IS III USM, 1/5300 s, f/7, 1 i ISO 2500. © Markus Varesvuo, ambasador firmy Canon

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na sposób ukazywania ruchu na zdjęciach jest regulacja czasu naświetlania w aparacie. Warto przetestować czas naświetlania i pobawić się tym parametrem w celu znalezienia odpowiedniego ustawienia. Większość lustrzanek cyfrowych obsługuje maksymalny czas naświetlania na poziomie 1/4000 lub 1/8000 s. Z kolei niektóre aparaty bezlusterkowe EOS umożliwiają korzystania z migawki elektronicznej, która zapewnia jeszcze krótsze czasy naświetlania. Po drugiej stronie skali mamy długi czas naświetlania. Skutkuje on naturalnym rozmyciem poruszających się obiektów, co może być bardzo skuteczne w tworzeniu wrażenia ruchu.

Jak ustawić czas naświetlania pod kątem fotografowania ruchu

Jeśli praca z zaawansowanymi funkcjami aparatu EOS (Electro-Optical System) sprawia kłopot, warto wypróbować tryb preselekcji migawki (Tv). 8L IS III USM, 1/1300 s, f/2, 8 i ISO 6400. © Markus Varesvuo, ambasador firmy Canon

Tryb preselekcji migawki (Tv) umożliwia „zamrożenie” lub kreatywne rozmycie obiektu. pl/cameras/eos-r6/">Canon EOS R6, 2 s, f/10 i ISO 100. © Wanda Martin, ambasador firmy Canon

Tryb fotografowania Tv (wartość czasu) w lustrzankach cyfrowych firmy Canon i aparatach bezlusterkowych EOS jest często określany jako tryb preselekcji migawki. Jest to doskonałe rozwiązanie do fotografowania ruchu, ponieważ można po prostu wybrać odpowiedni czas naświetlania, a system pomiarowy aparatu automatycznie dostosuje przysłonę w celu uzyskania prawidłowej ekspozycji.

Jednak w przypadku bardzo mocnego lub słabego oświetlenia zakres dostępnych czasów naświetlania może być ograniczony. Może to oznaczać, że podczas fotografowania w słabym świetle nie można użyć wystarczająco długiego czasu naświetlania, aby „zamrozić” obiekt, a w jasne dni nie można wydłużyć ekspozycji na tyle, aby uzyskać efekt twórczego rozmycia. Najłatwiejszym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest użycie trybu automatycznej czułości ISO aparatu w połączeniu z trybem preselekcji migawki. Aparat automatycznie ustawi czułość, co pozwoli fotografować z krótkim lub długim czasem naświetlania.

Im większe jest przybliżenie obiektu, tym bardziej zauważalne będą drgania aparatu. Aby ograniczyć rozmycie, potrzebny będzie krótszy czas naświetlania. pl/cameras/eos-r6/">Canon EOS R6, 1/2700 s, f/4 i ISO 100. © Samo Vidic, ambasador firmy Canon

Oprócz zmiennego czasu naświetlania można stosować także inne techniki umożliwiające oddawanie wrażenia ruchu. Określ najważniejszy moment całego zdarzenia. Fotografowanie jednego obiektu jest ciekawe, ale dwa ruchome obiekty wzmagają wrażenie, że obserwujemy dynamiczne ujęcie – tutaj: koń i wyrzucane w górę błoto. Zrobione aparatem Canon EOS 90D z obiektywem Canon EF 70-200mm f/4L IS II USM, 81 mm, 1/8000 s, f/5, 6 i ISO 400.

Czas naświetlania 1/250 s powinien być wystarczająco krótki, aby można było „zamrozić” poruszającą się osobę. Z kolei czas 1/500 s będzie lepszy, jeśli fotografowany obiekt porusza się nieco szybciej. W przypadku szybszych obiektów, takich jak samochody czy ptaki, preferowane są czasy naświetlania 1/2000 s, 1/4000 s lub krótsze. Warto eksperymentować z różnymi czasami naświetlania aż do znalezienia takiego, który się sprawdzi. Przy okazji może to być bardzo dobra zabawa.

Podczas fotografowania małych zwierząt lub dzieci łatwiej jest utrzymać ostrość, jeśli obiekt znajduje się w odległości co najmniej trzech metrów od aparatu. Jeśli zbliżą się za bardzo, trudniej będzie utrzymać wyostrzenie. pl/cameras/eos-850d/">Canon EOS 850D z obiektywem Canon EF 70-200mm f/2. 8L IS II USM (obecnie zastąpionym przez model Canon EF 70-200mm f/2. 8L IS III USM), 200 mm 1/1600 s, f/3, 5 i ISO 100. ws/i/canon/get-inspired-capturing-motion-8_ae6b3d2810be42d39e3b383856abc70e? $media-collection-half-dt$" type="image/webp" media="(min-width: 1472px)"/>

W tym przypadku ruch spadającego konfetti został „zamrożony” dzięki użyciu czasu naświetlania 1/200 s i błysku lampy Speedlite EL-100. Pozwoliło to uchwycić emocje. Zrobione aparatem Canon EOS 800D (obecnie zastąpionym przez model Canon EOS 850D) z obiektywem Canon EF-S 18-55mm f/3. 5-5. 6 IS STM, 18 mm, 1/200 s, f/4 i ISO 400.

Małe dzieci i psy często poruszają się szybko i chaotycznie, więc czas naświetlania 1/1000 s powinien być wystarczający. Podobnie jest w przypadku fotografowania sportowców.

Tryb fotografowania dzieci i zwierząt, który często jest dostępny w aparatach PowerShot, wykorzystuje wiele ramek ustawiania ostrości, aby zapewnić prawidłowe działanie autofokusa śledzącego obiekty. W przypadku aparatów EOS, które nie mają trybu fotografowania dzieci i zwierząt, warto włączyć tryb Servo AF (ciągły autofokus).

Tryb scen sportowych dostępny w większości aparatów firmy Canon to dobry punkt wyjścia do „zamrażania” dynamicznych wydarzeń. Zmienia on parametry fotografowania, aby można było nadać priorytet krótkiemu czasowi naświetlania, a także śledzić poruszające się obiekty w trybie Servo AF i fotografować w trybie serii zdjęć. Jednak w celu uzyskania efektu rozmycia ruchu na zdjęciach sportowych lepiej włączyć tryb Tv (preselekcja migawki) i ustawić wymagany czas naświetlania.

Aparaty z systemu Canon EOS R mają funkcję Eye AF w trybie śledzenia, która umożliwia ustawianie i blokowanie ostrości na oczach fotografowanego obiektu, co stanowi niezawodny sposób śledzenia obiektu podczas jego ruchu.

Jak uchwycić rozmycie ruchu

Długi czas naświetlania i długa ekspozycja umożliwiają tworzenie rozmycia ruchu na zdjęciach. O tym, jak długi musi być czas naświetlania, decyduje szybkość ruchu obiektu.

Czas naświetlania 1/30 s sprawdza się dobrze w przypadku ruchu rowerów, natomiast czas naświetlania od 1/60 s do 1/125 s – w przypadku samochodów i motocykli. Jeśli chcemy uzyskać efekt rozmycia wodospadu, najlepiej użyć relatywnie długiego czasu ekspozycji, od 3 do 5 sekund. Wartości te nadają się również do „rozmywania” na zdjęciach przechadzających się osób. W ten sposób ludzie są skutecznie usuwani z architektonicznych ujęć scen ulicznych i obiektów, w których panuje spory ruch.

W jasnym świetle dziennym ustawienie czasu naświetlania pozwalającego stworzyć efekt rozmycia ruchu może być trudne, nawet jeśli używamy małego otworu przysłony. Aby temu zaradzić, można nałożyć na obiektyw filtr ND (filtr szary) w celu zmniejszenia ilości światła docierającego do matrycy. Pozwoli to wydłużyć czas ekspozycji. W niektórych przypadkach ekspozycja może trwać dłużej niż 30 sekund. W takiej sytuacji należy wybrać tryb ręczny aparatu i użyć ustawienia ekspozycji w trybie Bulb.

Jak rejestrować ruch w trybie poklatkowym

Gdy masz kontrolę nad szybkością, możesz wykazać się kreatywnością w kontekście filmów. Zdjęcia poklatkowe polegają na rejestrowaniu wielu kadrów w regularnych odstępach czasu w celu uzyskania efektu przyspieszenia ruchu lub upływu czasu. Musisz zrobić sekwencję zdjęć w regularnych odstępach czasu – więcej informacji można znaleźć w naszym przewodniku po fotografii poklatkowej.

Aparaty takie jak Canon EOS 250D i modele z systemu EOS R mają wbudowany tryb nagrywania poklatkowego, który ułatwia rejestrowanie efektownych filmów.

Jak tworzyć wrażenie ruchu poprzez rozmycie obrazu za pomocą funkcji zoomu

Jeśli obiekt nie porusza się, stworzenie efektu rozmycia ruchu stanowi wyzwanie. Jednak można stworzyć interesujący efekt rozmycia ruchu, używając dowolnego obiektywu zmiennoogniskowego. Zrobione obiektywem Canon EF 17-40mm f/4L USM, 1/4 s, f/14 i ISO 200.

Wybierz tryb nagrywania Tv w dowolnej lustrzance lub aparacie bezlusterkowym, po czym ustaw czas naświetlania w zakresie od 1 do 4 s. Przybliż obraz i ustaw ostrość automatycznie, lekko naciskając spust migawki. Następnie do końca wciśnij spust migawki, aby rozpocząć ekspozycję, a po upływie około połowy czasu zacznij oddalać obraz za pomocą pierścienia zmiany ogniskowej. Postaraj się zakończyć zmianę ogniskowej wraz z końcem ekspozycji. Możesz również rozpocząć od oddalenia obrazu i przybliżać go podczas ekspozycji.

Jak rejestrować smugi światła

Rejestrowanie smug światła tworzonych przez poruszające się pojazdy to doskonały sposób na uzyskanie wrażenia ruchu. W ciemnościach szansa prześwietlenia jest niewielka, więc możesz użyć ekspozycji w trybie Bulb i pozostawić migawkę otwartą na kilka minut, aby uzyskać mnóstwo smug światła na zdjęciu. Upewnij się, że aparat jest zamontowany na statywie lub innym solidnym, pozbawionym wibracji wsporniku.

Kolejną sztuczką jest użycie latarki do oświetlenia poruszającego się pojazdu, dzięki czemu oprócz uchwycenia smug światła uzyskasz ładną ekspozycję samochodu, motocykla, pociągu, a nawet roweru. Musisz ustawić lampę błyskową tak, aby wyzwalała błysk na tylną kurtynę migawki, dzięki czemu stanie się to na końcu ekspozycji, a nie na jej początku. W przypadku normalnego błysku na przednią kurtynę migawki smugi światła wydają się rozciągać raczej przed poruszającym się pojazdem, a nie za nim.

Jak używać techniki panoramowania

Podążanie aparatem za poruszającymi się obiektami powoduje rozmycie tła, co sprawia, że akcja wygląda bardziej dynamicznie. pl/lenses/ef-70-200mm-f-4l-is-ii-usm-lens/">Canon EF 70-200mm f/4L IS II USM, 135 mm, 1/30 s, f/8 i ISO 100.

Podczas pracy z dłuższym czasem naświetlania w celu uzyskania efektu rozmycia ruchu drgania aparatu stanowią zawsze zagrożenie, zwłaszcza w przypadku teleobiektywów. Skutkuje to rozmyciem także głównego obiektu. Stabilizacja obrazu może być bardzo pomocna. Niektóre obiektywy Canon IS (stabilizator obrazu) mają funkcję automatycznej detekcji panoramowania, która stosuje korekcję tylko w płaszczyźnie pionowej podczas wykonywania zdjęć panoramicznych w poziomie.

Inne obiektywy Canon IS mają 2-trybowe stabilizatory obrazu, gdzie tryb 1 jest przeznaczony do zdjęć statycznych, a tryb 2 – do panoramicznych. Niektóre obiektywy, takie jak Canon RF 70-200mm F2. 8L IS USM i EF 70-200mm f/4L IS II USM, mają nawet trzeci przełączany tryb stabilizacji, który zapewnia stabilizację tylko podczas samej ekspozycji. Ułatwia to śledzenie w wizjerze chaotycznie poruszających się obiektów.

W aparatach EOS R5 i R6 firmy Canon zastosowano także technologię IBIS (stabilizacja obrazu w korpusie). Może ona współpracować ze stabilizatorami obrazu optycznie stabilizowanych obiektywów, zapewniając jeszcze większą stabilność obrazu.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w poradniku Wskazówki dotyczące panoramowania podczas ujęć dynamicznych wydarzeń.

Jak dodać ruch w ramach ekspozycji wielokrotnej

Obraz z wielokrotną ekspozycją utworzony przy użyciu funkcji serii zdjęć, która jest użytecznym narzędziem do rejestrowania trwających akcji. Zrobione aparatem Canon EOS 5D Mark III (obecnie zastąpionym przez model Canon EOS 5D Mark IV), 1/1600 s, f/8 i ISO 400.

Szereg najnowszych aparatów EOS, w tym Canon EOS 5D Mark IV i modele z systemu EOS R, obsługuje funkcję ekspozycji wielokrotnej. Możesz jej używać w połączeniu z trybem serii zdjęć do rejestrowania wielu etapów akcji w jednym kadrze. Najlepsze rezultaty można uzyskać, gdy występuje wyraźna różnica między obiektem a tłem, na przykład w przypadku jasnego obiektu na ciemnym tle lub odwrotnie. Więcej informacji można znaleźć w naszym przewodniku Fotografowanie z ekspozycją wielokrotną (dostępnym w wybranych językach).

Inną możliwością jest użycie lampy. Lampa błyskowa Canon Speedlite EL-100 ma programowalny tryb lampy stroboskopowej. Wykonanie serii błysków podczas długiej ekspozycji pozwala zarejestrować poruszający się obiekt w kilku punktach wzdłuż jego ścieżki ruchu na nieruchomym tle.

Bardziej interesujące filmy dzięki przemieszczaniu aparatu

Filmy mogą mieć o wiele większą dynamikę, jeśli będziemy przenosić aparat podczas filmowania, nie ograniczając się do stałego punktu pracy na statywie. Wiele lustrzanek cyfrowych firmy Canon oraz aparaty bezlusterkowe EOS M i EOS R mają funkcję cyfrowego stabilizatora obrazu filmowego (Movie Digital IS). Jest to forma elektronicznej stabilizacji obrazu przeznaczona wyłącznie do filmowania. Może ona zniwelować drgania aparatu i zapewnić bardziej stabilny efekt. Może także współpracować z optyczną stabilizacją obrazu w obiektywach oraz ze stabilizatorem obrazu w korpusie aparatów Canon EOS R5 i R6.

Autor: Matthew Richards

Opcje montażowe Canon Wx520

Bezpośredni link do pobrania Opcje montażowe Canon Wx520

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Opcje montażowe Canon Wx520